De kracht van direct mail

Veel bedrijven onderschatten direct mail en zien het als iets wat ‘vroeger’ werkte en nu niet meer. Het tegendeel is waar, direct mail is nog steeds erg effectief. Ondanks de komst van allerlei online marketingmogelijkheden is het een uitstekende manier om uw bedrijf onder de aandacht te krijgen van potentiële klanten.

Op zoek naar nieuwe klanten

Direct mail is bij uitstek geschikt om contact te leggen met nieuwe klanten die uw bedrijf nog helemaal niet kennen. U zult wel gemerkt hebben dat u steeds minder post ontvangt, uw potentiële klanten dus ook. Alleen daarom valt een folder, brochure of brief extra op. Je kunt het succes van de verzending nog vergroten door bijvoorbeeld daarna nog eens telefonisch op te volgen.

Minder vluchtig dan online marketing

Online marketing wordt al door heel veel bedrijven ingezet. Je inbox loopt over en het aantal berichten op social media sneeuwen elkaar steeds meer onder. Direct mail daarentegen biedt je de mogelijkheid om een heel specifiek beschreven doelgroep op het juiste moment te bereiken. Onderzoek wijst uit dat fysieke mailing meer en langer de aandacht krijgen van de ontvanger dan online mailing.

Voeg er iets extra’s aan toe

Iedereen ontvangt graag een leuke verrassing. Het toevoegen van iets speciaals vergroot de respons van direct mail. Dat kan eenvoudig een pen zijn, maar natuurlijk kennen wij nog veel creatievere gadgets die je kunt toevoegen aan je mailing. Een mailing die op deze manier opvalt zal ook veel langer blijven hangen bij de ontvanger.

Veel werk een direct mailing?

Vind je dat het veel tijd kost om een direct mail in elkaar te zetten en te verzenden. Neem dan contact op met Handling with Care. Wij helpen je graag verder.